14 Ocak 2017 Cumartesi

HAYAL MEYAL HATIRLADIKLARIM(2)

Seviyordum köyü.dayımların kaç tane olduğunu hatırlayamadığım öküz ve inekleri vardı.dedemin annesi bile yaşıyordu.ama yaşlıydı.rüya gibi hatırlıyorum.onuda bir tek yemek başında yemek yerken hatırlıyorum.tahta kaşıkla yemek yerken.biraz da pürüzlüğü vardı sanırım.evdekilere sürekli bağırır çağırırdı.bir kaç gün kalırdım orda.yıkarlardı teyzemler beni dayımın elbiselerini giydirirlerdi kocaman kocaman..dayımın kazaklarını giymek hoşuma giderdi.odasında bir sürü orhan gencebay fotoğrafı vardı.orhan
gencebay gibi giyinirdi sanki.o zamanki moda öyleydi heralde.orda da babaannemlerde olduğu kadar huzurlu mutlu ve güvende hissederdim kendimi.Sabah erkenden kalkarlardı ve toplu halde kocaman bir yer sofrasında kahvaltı yapardık.kahvaltıda çorba ve kendi yaptıkları serme dediğimiz ekmek olurdu.zeytin peynir ve günümüz ekmeği(o zamanki adıyla samun ekmeği)de olur du ama onlar baya bir lüks tü.zeytin çabuk bitmesin diye iki sefer ısırdığımızı
çok iyi hatırlıyorum.ama yinede bolluk vardı sanki.kahvaltıdan sonra evde bir kişi kalır evin günlük işlerini ve tarlaya gidenlerin öğlen yemeğini yapardı.onun haricinde herkes tarlaya gider tarla işi yapardı.öğle vakti grldiğinde bir gölgeye oturulur ve yemek yenirdi.orda yenen yemeğin tadını hiç bir şeye değişmem.sanki ben de çalışmışım gibi ben de öyle zevkle yerdim ki..:)akşam da eve yorgun bir şekilde gelinirdi..o zaman elektrik yoktu..kandil ışığı vardı.kandil ışığında yine o büyük yer sofrasında yemek yenirdi.biraz sofra başı sohbet biraz sofra kalktıktan sonra sohbet edilirdi.tv yoktu..şimdinin eskisi diyebileceğimiz ama o zamanın lüksü denilebilecek bir radyomuz vardı.hafif hafif o çalarken sohbete devam edilirdi..sohbet bittikten sonra herkes odalarına çekilir döşekler(şimdi yatak diyoruz:) ) serilir herkes yatardı.döşeklerdeki şakalaşmalar bittikten sonra herkes uyuyakalırdı.yalnız ben uyumakta biraz zorlanırdım.çünkü ;
  bir kötülüğü vardı dayımların evinin..evin altında hayvanlar olduğu için bol miktarda pire olurdu.sabah heryerim kabarmış şekilde uyanırdım.hayvanı olan her evdede olurdu böyle sanırım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder